A Hankook nemrégiben új teherautó és autóbusz gumiabroncs-termékcsaládot hozott forgalomba almárkája, a Laufenn neve alatt valamennyi európai piacon. Miért összpontosít a vállalat a második szintű piacra, és hogyan fogja a Laufenn kiegészíteni a Hankook portfólióját?
Guy Heywood: Nehéz időket élünk ezen a piacon minden gyártó és minden szint vonatkozásában, mert rendkívül nehéz növekedést elérni. A Hankook már jól ismert, bevált márka Európában, elégedettek vagyunk azzal, ahol jelenleg tartunk. Tovább is növelhetnénk a Hankook részesedését, de valós lehetőséget látunk a második szintű európai piac növekedésében is, amely évről évre bővül, és nagyon valószínű, hogy ez a trend a Covid19-világjárvánnyal felgyorsul majd. Célunk, hogy a legjobb terméket és szolgáltatást nyújtsuk, és a Laufenn kiegészíti a haszongépjármű-abroncsokra vonatkozó stratégiánkat. A Laufenn új és kiegészítő ajánlatot kínál kisebb flottákkal rendelkező partnereinknek, akik értékelik a már bevált prémium abroncsgyártóhoz kapcsolódó megbízhatóságot és minőséget.

Hasonló flottapartnereket céloznak meg, mint a Hankook esetében, vagy a Laufenn új flotta- és viszonteladói partnereket szerez majd a vállalatnak?
Guy Heywood: A Laufenn teherautóabroncsokat úgy terveztük meg, hogy a teher- és buszabroncs-piac 2. szegmensében lévő lehetséges felhasználási módok 85%-át lefedjék, a regionális szállítás, a fuvar utolsó szakasza, a személyszállítás és az építkezések számára biztosítva termékeket. A legtöbb méret lehetővé teszi a 3PMSF-címkézést. Nyílt forgalmazást tervezünk annak érdekében, hogy a flották számára lehetővé tegyük a termékeinkhez és partnerszolgáltatásainkhoz való hozzáférést és ezek előnyeinek kihasználását. Minden olyan professzionális flotta a Laufenn potenciális ügyfele, amely megbízható, elérhető terméket keres vonzó ár-teljesítmény arányban. Összességében azonban nem tudom egyetlen kategóriába besorolni a Laufenn lehetséges ügyfeleit, mivel az európai piac nagy és rendkívül sokszínű.
Hogyan részesülnek a flotta- és viszonteladói partnerek a Laufenn teherautó- és autóbusz-abroncsok biztosította előnyökből?
Guy Heywood: Megkeresnek olyan flottaügyfelek, akik partnerségre szeretnének lépni velünk, de bizonyos járművek vagy a flotta esetében olcsóbb gumiabroncsot keresnek. Az értékesítési csapataink és viszonteladói partnereink most egy második terméket is tudnak ajánlani, amely több piaci igényt elégít ki, ez pedig mindkét fél számára nyertes helyzet. Növekedünk azzal, hogy új piacokhoz férünk hozzá, a flottapartnerek pedig egy bevált prémium abroncsgyártóhoz kapcsolódó megbízhatóságot és minőséget kapnak. Ráadásul a gumiabroncsok újrafutózhatóak és újravághatóak, így az ügyfelek élvezhetik a kiemelkedő futásteljesítményt és tartósságot, teljes mértékben kihasználva a gumikba beépített összes hozzáadott értéket.
Hogyan alakul a teherautó- és autóbuszabroncsok piaca Európában 2020-ban?
Guy Heywood: Összességében a gumiabroncsok piaca Európában mintegy 10%-kal csökkenni fog 2019-hez képest. Becsléseink szerint a prémium szegmens jelentősen nagyobb nyomás alatt lesz, mint a második és harmadik szintű piacok. A 2008–2009-es globális recesszió után a második és a harmadik szint nőtt a válságot követően, mivel a flottáknak a hozzáadott érték biztosítása érdekében minden kiadást szigorú ellenőrzés alatt kellett tartaniuk. A flották tudják, hogy a prémium a legjobb megoldás, de amíg a globális gazdaság válságban van, bölcs döntéseket kell hozniuk. A következetes és rugalmas megközelítést alkalmazó gumiabroncsgyártók prémium és olcsóbb lehetőségeket egyaránt biztosítanak a megfontolt közlekedési szakembereknek. Így arra számítunk, hogy az európai piacon a második és a harmadik szinten tapasztalt legújabb növekedési trend folytatódni fog, és akár fel is gyorsul a világjárvány után. Ezért gondoljuk azt, hogy a második szintű Laufenn-termékcsaládba fektetett beruházásunk nagyon is összhangban lesz az európai teher- és buszabroncs-piac igényeivel.
Mi a Hankook középtávú stratégiája a tehergépkocsik és autóbuszok számára gyártott gumiabroncsok szegmensében?
Guy Heywood: Alapvetően szeretnénk kibővíteni a tevékenységi körünket a haszongépjárművek piacán, és olyan vállalattá válni, amely terméket, márkát, újrafutózási ajánlatot és technológiákat is kínál, hangsúlyozva a prémium státuszunkat. Ez azt jelenti, hogy néhány évente új méretek és új termékajánlatok hozzáadásával fejlesztjük a Hankook márkát – a jelenlegi értékesítéseink 78%-a 3 évnél fiatalabb termékekből származik.
Több újrafutózási lehetőség lesz a kínálatunkban, folytatjuk a haszongépjárművekkel kapcsolatos, márkákon átívelő megközelítésünket a Hankook és a Laufenn esetében egyaránt, és azon dolgozunk, hogy minden ügyfelünk hozzáférhessen a prémium termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz, bárhol is legyen Európában.
Említette, hogy a vállalat az újrafutózási szolgáltatásainak további bővítését tervezi. Miért gondolja, hogy ebbe érdemes befektetni?
Guy Heywood: Mindenki arra számított, hogy az újrafutózások száma csökkenni fog az uniós dömpingellenes vámok bevezetését követően. Mostanában azonban a mennyiségek stabilizálódása látható, és bizonyos, különösképpen a nagyobb uniós újrafutózási piacokon növekedést is tapasztaltunk, és a meleg újrafutózást alkalmazó szegmensben is ez figyelhető meg.
A Hankooknál tanulmányoztuk a piacot, és arra a következtetésre jutottunk, hogy a szállítási ágazatban lévő hatalmas verseny által vezérelt, egyre hatékonyabb mobilitási megoldásokra törekvő trend és a környezetbarátabb megoldások keresésének ösztönzése következtében megújult a jó minőségű újrafutózott termékek iránti kereslet. Optimálisan egy 6x2-es vagy 4x2-es nyerges vontatóra és egy háromtengelyes pótkocsira csak négy új gumiabroncsot kell felszerelni – a középső és az első pótkocsi tengelyein, valamint a meghajtott és a második kormányzott tengelyeken lévő abroncsoknak újrafutózottnak és újravágottnak kell lenniük. Prémium minőségű újrafutózott gumi használata esetén ez a termék-politika költségcsökkentő hatású lehet anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a gumiabroncs teljesítménye tekintetében. Ezért meggyőződésünk, hogy flotta- és viszonteladói partnereink támogatásához a jelenben és a jövőben is szükségünk lesz az újrafutózott termékekre.
Miért tekinti az újrafutózást a Hankook a flották számára kínált új mobilitási megoldásai részének?
Guy Heywood: Olyan jövőt szeretnénk látni, ahol a flottaügyfeleink számos új márka közül választhatják ki a legjobb gumiabroncsot, és lehetőségük van az általunk kínált új gumiabroncsok összes hozzáadott értékének kihasználására. A flottákkal kapcsolatos üzleti tevékenység sikere napjainkban és a jövőben még inkább a flottaköltségek minimalizálásának képességéből ered, egyúttal maximalizálva a mobilitási megoldás által biztosított értéket, valamint támogatva a flottákat abban, hogy minimális ökológiai lábnyomot hagyjanak. Az újrafutózás és az újravágás mindhárom területen előnyös, és az újrafutózás ezért a Hankook flottakezelési megközelítésének sarokköve.
Milyen további lépések várhatók az újrafutózási szolgáltatás Európa-szerte történő bővítésében?
Guy Heywood: Jelenleg egy 14 méretből álló termékcsalád értékesítése folyik Európában, és tudjuk, hogy ebben a kategóriában többre lesz szükség a meleg újrafutózást alkalmazó piac megfelelőbb lefedettsége érdekében. Együttműködünk partnereinkkel, és saját újrafutózási létesítményünkben is azon dolgozunk, hogy növeljük a termelési volument, valamint az Európában elérhető újrafutózott termékek palettáját.
A célunk, hogy minden flottaügyfelünk rendelkezzen újrafutózási lehetőséggel a Hankook első élettartamú abroncsa számára, ideális esetben az Alphatread márka által gyártva – a Hankook abroncsait a piac legjobbjai használják saját újrafutózott termékük gyártásához. Ez ismét annak az értéknek a jele, amely a Hankook termékeinek első életébe van építve.

|