A Kormány a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése alapján rendelkezik az utasjogi bírságok egységes szabályozásáról. Az új kormányrendelet a kizárólag vasútra vonatkozó hatályos előírásokat egészíti ki az autóbuszos társaságok esetében alkalmazható szankciókkal. A bírságolási lehetőség komoly visszatartó erőt jelent, hatékonyan alkalmazható eszközt ad az eljáró hatóság kezébe, amely így eredményesebben védheti az utasok jogait.
Ünnepélyes keretek között öt vadonatúj, egyforma Scania Touring távolsági autóbuszt adott át a Scania Hungária Kft. a Borsod Volán Zrt.-nek a vállalat tiszaújvárosi telephelyén február 25-én. A közlekedési vállalatnál közel húsz éve üzemelnek Scania alvázra épített buszok nagyon jó tapasztalatokkal szolgálva.
Jelentős fejlesztéseket végzett a Volvo Trucks az új Volvo FH fülkék légminőségének javítása érdekében, elsősorban kevesebb kémiai vegyületet tartalmazó illetve kibocsátó textíliák és más alkatrészek alkalmazásával. A fejlesztések eredményeképpen a fülkebeli levegő lényegesen tisztább lehet a külső forgalmas környezeténél.
Elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a Budapesti Közlekedési Központ javaslatát, így a jövőben a túlméretes járműveknek a korlátozott övezetekben és a fővárosi közutakon való közlekedéshez közútkezelői hozzájárulás mellett behajtási hozzájárulással is rendelkezniük kell.
Új kormányhatározat jelent meg a megtett úttal arányos elektronikus útdíj (e-útdíj) kiépítésével kapcsolatban.
A pénteki Magyar Közlönyben olvasható kormányhatározat egyebek között tartalmazza, hogy az e-útdíj díjszedési rendszerének kiépítését a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt. koordinálja, továbbá a nemzeti fejlesztési miniszternek nem kell gondoskodnia arról, hogy a finanszírozásba utólag uniós forrást vonjanak be.
Több, mint 270 ezren ülték le tavaly a pénzbüntetésüket. Hatszor annyian, mint egy évvel korábban.
Megugrott az olyan bírósági döntések száma, amelyekkel letöltendő büntetéssé változtatták át a ki nem fizetett pénzbírságot: míg 2011-ben országszerte átlagosan havonta három-négyezer ilyen eset volt, tavaly ez a mutató már megközelítette a huszonháromezret
Legutóbb 2012 novemberében írt levelet Tarlós István főpolgármesternek a Levegő Munkacsoport, felhívva a figyelmét arra, hogy elviselhetetlen töménységű kipufogógázt kénytelenek az utasok nap mint nap belélegezni a BKV buszainak utasterében. A dízelmotorokból kiáramló gáz nem csak kellemetlen szagú, de súlyosan egészségkárosító is: légúti megbetegedéseket, asztmát, szív- és érrendszeri elváltozásokat okozhat, továbbá bizonyítottan rákkeltő. A Levegő Munkacsoport fellépéseit követően a BKV végre komoly erőfeszítéseket tesz a régi buszok elhasználódott kipufogórendszereinek a rendbe tételére.
Várhatóan április 1-jétől – a hatósági engedélyek kiadásától függően – Horvátországba is közlekednek a Pannon Volán Autóbusz-közlekedési ZRt. autóbuszai, ami azt jelenti, hogy a társaság ismét bekapcsolódik a nemzetközi forgalomba. Az új járat – amelyet a horvát APP dd céggel közösen üzemeltetnek – Pécsről, Eszékre közlekedik, s elsősorban a Horvátországban élő, de Pécsett tanuló középiskolások, egyetemisták utazását biztosítja majd, éppen ezért a menetrendet is ennek megfelelően alakították ki.
Budapest lesz a 12. város Európában, ahol automata metró üzemel. Az Alstom Transport megszerezte a 4-es metróvonalra gyártott új metrószerelvények típusengedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Az engedély birtokában az Alstom immár megkezdheti a szériavonatok folyamatos leszállítását Budapestre. Az Alstom Transport két prototípus szerelvényt már legyártott, amelyek közül az egyik utastere a végleges kialakítást tükrözi, azaz a későbbiekben bevezetendő automata üzemre tekintettel nincs benne ideiglenes vezetőfülke sem.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei Hegyeshalomnál egy montenegrói rendszámú busz ellenőrzésekor több mint 1 kg marihuánát találtak.
Év haszongépjárműve
2019. évi szavazás lezárult!
Eredményhirdetés
2019. decemberi számban
olvasható
Copyright 2009 | CAMION TRUCK&BUS MAGAZIN | Minden jog fentartva. |
