Emelte bruttó 6 forinttal a 95-ös benzin és 3 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., s ezzel újabb történelmi csúcsra nőtt a benzin átlagára. A Mol két hete emelte bruttó 6 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát. A mostani emeléssel a benzin átlagára új történelmi csúcsra nőtt, s elérte a 330 forintot. A gázolaj átlagára 303 forint. Az autósok 10-30 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.
A rendelet előírásai regionális szemléletű, kétszintű, egymással szorosan összefüggő eljárást tesznek lehetővé a helyközi közszolgáltatási menetrendek előkészítésében. A tervezésben megkerülhetetlen szerepet biztosítanak a Regionális Közlekedési Szakbizottságok számára. A közlekedési módok közötti csatlakozások fejlesztését támogatva hozzájárulnak a helyi igények egyre hatékonyabb kielégítéséhez. Országos szinten a megfelelő infrastrukturális feltételek megléte esetén a vasúti személyszállítást helyezik előtérbe a közúti alternatívával szemben. Az országos jelentőségű hálózat vasúti menetrendi vázára összehangoltan épülhetnek rá a regionális közlekedés vasúti és autóbuszos menetrendjei. A buszjáratoknak elsődleges szerepe az lehet, hogy az utasokat a vasútig vagy onnan elszállítsák (ún. rá- vagy elhordó funkció).
A Fővárosi Munkaügyi Bíróság elutasította a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége és a BKV Liga Munkástanács Szövetség által benyújtott, az 561/2006 EK rendelettel kapcsolatos – többlet pihenőidő biztosításával összefüggő – szakszervezeti kifogást, amely lényeges eleme volt a szakszervezetek januári munkalassításának. Ezzel a végzéssel a menedzsmentnek adott igazat a pihenőidő kérdésében.
A Goldex-Hungary Kft. nyerte azt a közbeszerzési pályázatot, melyet a meg nem fizetett úthasználat után kiszabott pótdíjak behajtására írt ki az Állami Autópálya Kezelő. A győztes cég akár több tízezer autóst is felkereshet.
Legalább 610–680 milliárd forintot kell előteremtenie az országgyűlési választások után hivatalba lépő új kormánynak, ha 2011 végéig működésben akarja tartania helyközi közösségi közlekedést.
Hosszú távon a magántőke meghatározó lehet a közúti közösségi közlekedésben - mondta Csepi Lajos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szakállamtitkára a NiT Hungary XVI. Országos Személyszállítási Szakmai Konferenciáján hétfőn.
Budavári Sikló ma, március 2-án ünnepli indulásának 140. évfordulóját. A világ második siklóját Széchenyi István kisebbik fia, gróf Széchenyi Ödön jóvoltából építették. Budapest egyik leglátványosabb közlekedési eszközét 16 hónapig tartó építkezés után, 1870. március 2-án avatták fel. A Siklónak fontos szerepe volt abban, hogy egyszerűbb legyen a közlekedés a város és a Budai Vár között. Ma már elsősorban nosztalgiázni szállnak fel az utasok, és azért a gyönyörű kilátásért, ami a Dunára és a Lánchídra tárul.
Az eljárási határidők elmulasztása, több hónapos csúszás a határozatok kézbesítésben, határidőn túl kiszabott bírságok, ellentmondásos gyakorlat a kérelmek kezelésében. Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa, Szabó Máté átfogó vizsgálatában megannyiszor a jogbiztonság és a tisztességes eljáráshoz való jog sérelmét állapította meg, a visszás helyzet megoldása érdekében pedig az országos rendőrfőkapitányhoz fordult.
A Vám- és Pénzügyőrség Központi Járőrszolgálat Parancsnokságának munkatársai a hétvégén, a rajkai határátkelőhely belépő forgalmában ellenőriztek egy magyar honosságú kamiont. A Hamburgból érkező tehergépjármű a fuvarokmány szerint cipőt, papucsokat szállított egy budapesti címre. A tételes vizsgálat során azonban a rakományból összesen közel 10 ezer pár Converse, DC Shouse márkájú cipőt találtak a pénzügyőrök. A Kínából származó lábbelik a szakértői vélemény szerint hamisítványok.
A Vám- és Pénzügyőrség a közel 60 millió forint értékű hamisítványt lefoglalta és áru hamis megjelölése bűncselekmény megsértése miatt eljárást indított ismeretlen tettes ellen.
Mint már arról is többször beszámoltunk, a komlói helyi közösségi közlekedés autóbuszjáratainak üzemeltetése komoly vesztességet okoz a Pannon Volán Zrt.-nek. A Pannon Volán számára a komlói buszközlekedés üzemeltetése tavalyelőtt 53 millió forint vesztességet jelentett, s bár 2008-ban két alkalommal volt tarifaemelés, ennek ellenére a bevételek nem emelkedtek. 2009-ben 6,7 százalék teljesítmény-kivonásra is sor került. A vesztesség 2010-ben elérheti a 68 millió forintot.