- A sárga matricás gépjárművek közlekedési korlátozásának felülvizsgálatát kezdeményezte Szabó Máté országgyűlési biztos, és javasolja a szmogriadó idején alkalmazható közlekedési korlátozások elhalasztását mindaddig, amíg Budapesten létrejön a megfelelő kapacitású közösségi közlekedési rendszer. Az előzmény: egy négynapos szmogriadó, valamint az, hogy három év haladék után a Hungária körúton belül, öt év múlva az egész fővárosban tilos lesz a rosszabb környezetvédelmi besorolású járművek közlekedése az év egy jelentős időszakában.
Józsefváros egyértelműen nyert az átállással - foglalta össze a saját kézbe vett parkolás üzemeltetés első másfél hónapjának tapasztalatait Kocsis Máté polgármester mai sajtótájékoztatóján. A VIII. kerületi önkormányzat szakított a Centrummal és januártól maga látja el a parkolás üzemeletetési feladatokat, az eddigi tapasztalatok azt igazolják, hogy megérte az átállás.
Külföldi vasúttársaságok is részt vehetnek azon a pályázaton, amelyet a teherautók vasúti továbbítására (RO-LA) ír ki a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, egy vonat legfeljebb 2.500 euró támogatást kaphat - a miniszteri rendelet a keddi Magyar Közlönyben jelent meg, és szerdán lép hatályba.
A kormány az új rendszer bevezetése óta eltelt időszak tapasztalatai és a gépkocsi tulajdonosok észrevételei alapján módosította az integrált vizsgával kapcsolatos szabályokat. A közlekedési miniszter kedden írta alá az erről szóló rendeletet, amely csütörtökön lép hatályba.
A Magyar Autóklub álláspontja szerint alkotmányos alapjogok - a jogbiztonság a normabiztonság és a gazdasági verseny szabadsága - sérülnek a műszaki vizsgáztatást végzők és a vizsgáztatási tevékenységet szintén ellátó közlekedési hatóság viszonyában.
A magyar állam egyik oldalról szabályozó funkciót lát el a jogszabályi keretek megalkotása során, másik oldalról a Nemzeti Közlekedési Hatóságon keresztül maga is szolgáltatóként, piaci szereplőként jelenik meg, amikor vizsgáztatási - szakértői - tevékenységet végez.
A Magyar Autóklub álláspontja szerint a gépjárművek műszaki vizsgáztatásával kapcsolatos szabályozás a piaci versenyt torzítja, sérti a vállalkozás jogát és a gazdasági verseny szabadságát. Az év végi jogszabály-módosítások nem javítottak a helyzeten, hanem sok tekintetben fokozták a feszültséget.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) visszavonta az Általános Közlekedési Hitelszövetkezet tevékenységi engedélyét és kezdeményezte az intézmény felszámolását, a betéteseket a következő hetekben kártalanítják - közölte a PSZÁF.
Év haszongépjárműve
2019. évi szavazás lezárult!
Eredményhirdetés
2019. decemberi számban
olvasható
Copyright 2009 | CAMION TRUCK&BUS MAGAZIN | Minden jog fentartva. |
