A VEKE az alábbi javaslatcsomagot küldte el a mai napon Demszky Gábor főpolgármesternek, Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek és Lakos Imre szakbizottsági elnöknek, közlekedési tanácsnoknak, a Margit híd lezárásának idejére bevezetendő forgalmi rendre vonatkozóan. A VEKE értetlenül áll azelőtt, hogy a Fővárosi Közgyűlés szakbizottsága és a városvezetés mindeddig nem döntött a tömegközlekedési járatok sűrítéséről, a Paraméterkönyv ideiglenes módosításáról, miközben a híd lezárása 10 nap múlva kezdődik.
Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa szerint a közlekedési közszolgáltatók meghatározhatják előre megváltott menetjegyeik érvényességi idejét, de az - figyelemmel az elévülés szabályaira - nem lehet rövidebb egy évnél.
Hely és időrögzítésre alkalmas digitális fényképfelvétellel ne csak a nyilvántartásukban való szerepléssel legyenek kötelesek bizonyítani a parkolási társaságok a pótdíjkövetelésük jogosságát. Szabó Máté a fővárosi parkolási rendelet módosítását kezdeményezte.
Több éven át húzódtak az ügyek, a Centrum Parkoló Rendszer Kft. - illetve az általa megbízott követeléskezelő - átláthatatlan rendszer alapján követelte a panaszostól a szabálytalan parkolások miatt kivetett pótdíjakat. A felszólításokon nem egyeztek az időpontok és nem voltak fényképek, amelyek a követelést alátámasztották volna. Hosszú vita után a többször megbírságolt autós az állampolgári jogok országgyűlési biztosához fordult. Szabó Máté pedig megállapította, hogy nem csak ez az eljárás állt szemben a jogbiztonság követelményével.
Miután az Országgyűlés június 29-én elfogadta a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló törvényt, amely az Európai Uniós irányelv felelősségi, szerződésre és tájékoztatásra, valamint intézményi szabályait tartalmazza, a Magyar Nemzeti Bank elnöke a Magyar Közlönyben rendeleti szabályozást adott ki - közölte a jegybank kommunikációs osztálya. A törvény szerint lehetővé válik új pénzforgalmi szolgáltatók megjelenése, teljes szolgáltatási spektrummal. A törvény jelentősen korlátozza a pénzforgalmi szolgáltatók által, az ügyfél hátrányára történő pénzforgalmi szerződés-módosításokat, illetve visszatérítésre vonatkozó jogot érvényesít a beszedéseknél.
Az Országgyűlési Biztosok Hivatalában 2009. június 4-én műhelymegbeszélésen mutatták be az állampolgári jogok országgyűlési biztosának közlekedési projektjét. A résztvevő szervezetek közös felhívást fogalmaztak meg a magyar közlekedési jog újragondolására, a 21. század közlekedési körülményeinek megfelelő jogalkotói tevékenység ösztönzésére.
Miközben ablakaink alatt, házaink előtt nagy zajjal robogó, egészségtelen kipufogógázt kibocsátó teherforgalom halad el naponta, a hazai fuvarosok tucatszám mennek tönkre hetente. A szektor éves szinten százával zsugorodó kisvállalkozói a magas áfát és az emelkedő költségeiket képtelenek megrendelőikre hárítani, így kénytelenek feladni engedélyüket, miközben a külföldi eredetű átmenő teherforgalom hazánk térségeinek többségében már-már elviselhetetlen mértékűre duzzadt. A MESZ az átmenő forgalom megadóztatásából a magyar szállítók terheit enyhítené.
A Felszámolók és Vagyonfelügyelők Országos Egyesületének (FOE) hivatalos sajtóközleménye a 2009. évi LI. törvény a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény módosításával kapcsolatban
Év haszongépjárműve
2019. évi szavazás lezárult!
Eredményhirdetés
2019. decemberi számban
olvasható
Copyright 2009 | CAMION TRUCK&BUS MAGAZIN | Minden jog fentartva. |
