A pandémia sem akadály
A nyolcadik alkalommal kiírt megmérettetésre jelentkezett 258 versenyző – köztük kilenc hölgy – szeptember 27-én a koronavírus-járvány miatt az online térben mérkőzött meg a díjakért, az elismertségért és „A legjobb elméleti tudású magyar kamionsofőr 2020” címért. A korábban megszerzett GKI-ismeretek felméréséhez és elmélyítéséhez kiváló lehetőséget kínáló verseny legfőbb üzenete az volt, hogy a magas szintű gyakorlati tudás elméleti felkészültség nélkül nem sokat ér. Vagyis: elmélet (is) teszi a mestert. Az eredményhirdetésre és a mesterek között is a legjobbaknak járó díjak átadására támogatóink jelenlétében került sor ipartestületünk székházában.
„A munkáltató versenyelőnye az elegendő és felkészült gépkocsivezető. A NiT Hungary tagvállalkozásai boldogulásáért, versenyképességének javításáért végzett érdekvédelmi munkájának megalakulása óta ez az egyik vezérfonala, ezért még a járványhelyzet sem tudott bennünket eltántorítani, hogy az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közösen – az örvendetesen bővülő támogatói körünknek köszönhetően – a pandémia idején is versenyre hívjuk a magyar tehergépjármű-vezetőket. A rendkívüli körülmények ellenére a célunk – mint 2013 óta minden évben – változatlan: a közúti árufuvarozói szakma népszerűsítése és a szektorban dolgozó gépjárművezetők kiemelkedően fontos szerepének demonstrálása a közvélemény felé” – fogalmazta meg az esemény jelentőségét Dittel Gábor, ipartestületünk ügyvezető főtitkára.
Támogatóink a versenyről
Az alábbiakban álljon itt néhány gondolat támogatóink képviselőitől; a teljes nyilatkozatok az ÚTON magazin 2020. novemberi számában olvashatók.
Óberling József, az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottság ügyvezető elnöke:
„Az online megmérettetés újfent ráirányította az indulók és munkáltatóik figyelmét arra, hogy a felkészült hivatásos gépkocsivezetőknek a rátermettség és elhivatottság mellett széles körű elméleti ismeretekkel is rendelkezniük kell, amelyeket a gyakorlatban is alkalmazni tudnak. A verseny megerősítette, csak az a gépjárművezető tud biztonságosan, szabályosan, kulturáltan közlekedni az utakon, aki tisztában van a közúti közlekedési előírásokkal.”
Dr. Erb Szilvia, a KTI Közlekedéstudományi Intézet ügyvezető igazgatója:
„A versenyt évről évre kifejezetten a hivatásos gépkocsivezetők számára hirdeti meg a NiT Hungary, és a jelentkezők számából ítélve, a kiváló szervezést látva egyértelmű, hogy van létjogosultsága a biztonságos közlekedés előmozdítását célul kitűző programok sorában. Mi több, úgy látom, egyre nagyobb rangot vív ki magának.”
Dr. Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója:
„Társaságunk számára különösen fontos, hogy a fuvarozási ágazat jól működjön, továbbá a biztonságos közlekedésre való figyelemfelhívásra is igyekszünk hangsúlyt helyezni. A rendezvény mindkettőről szól, ezért is támogattuk. Előremutató, hogy 258-an vettek részt a megmérettetésen, és a munkájuk mellett online csatlakoztak a rendezvényhez. Az eredmények meggyőzőek, ahogy a benevezett gépkocsivezetők elhivatottsága is.”
Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője:
„Fontosnak tartjuk, hogy az országos, állami utakat rendszeresen használó hivatásos gépkocsivezetőkhöz minden rendelkezésre álló felületen eljuthassunk, hiszen ők a legaktívabb felhasználóink. Az elmúlt években nagyszerű szakmai és kommunikációs kapcsolat alakult ki a verseny szervezői és a társaságunk között. Bízunk benne, hogy jövőre is lesz lehetőségünk itt megjelenni, remélhetőleg nemcsak online, hanem személyesen is.”
Hazuga Károly, a MOL nagykereskedelmi értékesítési igazgatója:
„A vezetéstechnikai tudás önmagában, az elmélet ismerete nélkül nem elegendő ahhoz, hogy a közlekedés biztonságos legyen. Az eredmények azt mutatják, hogy a versenyen induló tehergépjármű-vezetők elméleti tudása megfelelő. A versenytől azt is remélem, hogy sok fiatal számára példaképpé válhatnak a részt vevő sofőrök, kedvet kapnak, hogy kövessék őket ezen a pályán, és minél többen megszerzik a C és E jogosítványt.”
Szentpáli-Gavallér Péter, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója:
„A legjobb elméleti tudású gépkocsivezetők példát mutathatnak a többi kollégának, hogy fontos a naprakész tudás, hiszen az élet időnként váratlan helyzeteket is produkál. A fejben felkészült és kiváló gyakorlati képzettséggel rendelkező sofőröket minden munkahelyen kiemelik és megbecsülik. A verseny évről évre színvonalasabb és kiforrottabb, a NiT Hungary méltán büszke lehet erre!”
Kaliba Róbert, a Hankook Tire Budapest Kft. teherabroncs-termékvonal kereskedelmi vezetője:
„Ahogy a szervezők, úgy a társaságunk is elkötelezett abban, hogy felhívja a figyelmet a közlekedéskultúra fontosságára, a tehergépkocsi-vezetők kulcsszerepére és felelősségére a biztonságos árufuvarozásban. Az elmúlt évek tapasztalatai és a verseny is azt mutatja, hogy kiváló teherautó-sofőrökben Magyarországon sincs hiány. Vállaltunk szeretne együttműködni a szervezőkkel a következő években is.”
Gyöngyössy István, a Schmitz Cargobull ügyvezető igazgatója:
„Elismerésre méltó a hazai gépkocsivezetők sokszor kimagasló tudása, a közlekedés biztonsága pedig nemcsak minden közlekedésben résztvevő számára fontos, hanem a tágabb értelemben vett szakma megítélése miatt is. Azért támogattuk az eseményt, mert a NiT Hungary-t és a cégünket összekötő szálak régiek és erősek, mind szervezeti, mind személyes szinten. Egy ilyen kapcsolat COVID-független.”
5 tengelyen – a TOP 10 versenyző
1. Bocsárdi Károly, Regnum Intertrans Kft., Székesfehérvár
2. Szemenyei Zoltán, Re-Glass Kft., Orosháza
3. Bozsoki András, Némotrans Kft., Vép
4. Nagy Lajos, Klippel Kft., Bóly
5. Pethe Miklós, Agroman-Gép Kft., Tiszavasvári
6. Szabó László, Nexways Cargo Kft., Budapest
7. Szűcs József, Versteijnen Logistics Kft., Sárvár
8. Nagy Viktor, Karzol-Trans Kft., Ecser
9. Kinczel Raimund, Kinczel Ferenc ev Tiszavasvári
10. Kuslics Péter, Q & Q 2000 Kft., Petőháza
A képzéseket érdemes külső engedéllyel rendelkező vállalkozásokra bízni
A felnőttképzésről szóló törvény módosítása alapján minden munkáltató, amely a jogszabály szövegezésében szervezett, célirányos és kompetencia- (készség)fejlesztésre irányuló képzést indít dolgozóinak, felnőttképző szervezetté válik. A fuvarozóknak azonban érdemes megkímélni magukat a plusz adminisztrációs terhektől – erre hívta fel a figyelmet a NiT Hungary képzőszerve, a Kamionsuli Kft.
Az a munkaadó, aki a jövőben maga szervezi meg a gépkocsivezetői éves továbbképzését, vagy az alkalmazottak munkavédelmi, tűzvédelmi munkahelyi oktatását, jelentős adminisztrációs terheket vesz a nyakába. Az állami támogatásból megvalósuló és szakképesítést adó tanfolyamokon kívül minden egyéb képzés elindítását be kell jelenteni. Ennek első lépéseként 15 ezer forint regisztrációs díj megfizetésével regisztráljuk a vállalkozást a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerben. Ha a cégünket nyilvántartásba vették, jöhet az indítani kívánt képzés bejelentése, legkésőbb a kezdés utáni harmadik napon, egyebek mellett a képzés megnevezésével, helyével, óraszámaival, a résztvevők személyes adataival. Az adatokat nyolc éven át tárolni kell az adatvédelmi előírásoknak megfelelően, amihez akár GDPR szakértő bevonása is szükségessé válhat. A képzésre jelentkezőkkel felnőttképzési szerződést kell kötni, szintén számos adat megadásával.
A fentiekkel kapcsolatban a Kamionsuli felhívta a fuvarozó munkáltatók figyelmét, hogy ha nem akarják nyakukba venni a plusz adminisztrációval járó terheket, akkor érdemes a képzéseket külső vállalkozásokra bízni, így ez utóbbiakat terheli majd minden, a képzéssel összefüggő adminisztrációs kötelezettség.
Hírek a NiT Hungary háza tájáról
„Nem vagy egyedül!” Ezzel a mottóval rendezte meg ipartestületünk november 5-én az idei őszi tagi találkozóját, melynek napirendjén aktuális fuvarpiaci, képzési, biztosítási kérdések és az uniós Mobilitási Csomaggal összefüggő változások szerepeltek. Az online térben sorra került szakmai fórumon röviden felelevenítettük a NiT Hungary megalakulása óta eltelt 30 év néhány fontosabb, a közúti fuvarozást is érintő eseményét, és újfent biztosítottuk tagvállalkozásainkat, hogy szervezetünkre – mint hiteles szakmai érdekképviseletre – minden körülmények között számíthatnak.
KözútVilág Expo. Az online szakmai konferencia kerekasztal-beszélgetésén Földi Elek alelnök képviselte szervezetünket, aki egyebek mellett a NiT Hungary kezdeményezésére nyáron megalakult „piacvédelmi” munkacsoport munkájáról és az elektronikus fuvarokmányok bevezetésének szükségességéről fejtette ki véleményét, hangoztatva, hogy jogszabályban kell kötelezővé tenni az e-okmányok elfogadását.
Az első e-kamion. Tagvállalkozásunk, az Innovatív Cégcsoport egy debreceni céggel közösen kifejlesztette az első magyar elektromos kamiont. A Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében közelmúltban bemutatott jármű a győri Audinál segíti a logisztikai munkát.
|